woensdag 27 juli 2016

sur des mots et des choses: signales des étoiles

Als tekenen voor een meervoudig gerelateerde eenheid van mijn
persoonlijk wat verderweg gelegen aandachtsveld tot de huidige
Europese actualiteit geef ik te kennen zo'n beetje het gevoel te
hebben gekregen mijn wereld en haar grenzen te mogen verkennen en op
inhoudelijke waarden-voor-mij in te schatten, ik min het niet zeer te
spreken van beoordelen omdat het oordelend vermogen niet de wijze
vertegenwoordigt waarin mijn denken verloopt.

Wat exemplarisch als centrale tag gezien mag worden is het teken van
de ganzeveer waarin ik mij gewend heb nu reeds sinds enkele weken
gedurende mijn textuele schrijfbehandeling te denken; het leven blijft
een goede zaak om te beleven, zo stel ik de lezer het beeld van mijn
gevoelsbeleving bij dit ondernemen voor. Centraal staat dat met de
introductie van de ganzeveer schriftuur een nieuwe wereld zich aan mij
heeft voorgedaan om kennis van te nemen en te exploreren.

Nota Bene: ondanks dat de boekdrukkunst in Europa aan het einde van de
15e eeuw werd geïntroduceerd bleef het gebruik van het
schrijfinstrument van de ganzeveer tot in de 19e eeuw zonder betere
alternatieven. Gedeeltelijk is deze beperking van de mogelijheden tot
communicatie die wij ons in deze tijd van metaal- en
kunststofproducten nauwelijks kunnen voorstellen eveneens de aanzet
ertoe dat in de 17e eeuw in zo'n explosieve mate de schilderkunst in
de Republiek en de Zuidelijke Nederlanden uitgeoefend werd als vrij
beroep/

uitspraak Clement na onderzoek: 'wanneer er natuurlijk niet meer een
heerser boven het gereden der burgers is gesteld vertoont het beeld
voor het maatschappelijk en politiek verkeer van een samenleving als
snel een grotere vorm van vrijheid die zo dikwijls tot uitdrukking
komt in het vrijmoedig gebruik van de visuele zintuigen'/
______________________________________
De ganzeveer vormt het bindende element voor mijn ego-beleving in
relatie tot de uiterlijke wereld, daartoe ben ik dan ook tot magister
fidei benoemd en beroemd dan wel bekend geworden/Overigens sta ik
onder intimi als berucht te boek vanwege mijn ochtendhumeur/vreemd
genoeg is in mijn geval the morning mood een gezond teken van
welbevinden gebleken/

voor de late uurtjes: wie ook eens kennis wil maken met het voornoemde
natuurlijk schrijfinstrument van de veer hoeft alleen maar de moeite
te nemen een foto die hem leuk lijkt op te zoeken en deze met een
bewerkingsprogramma een persoonlijk tintje te geven/heb je jezelf ook
eens iets goeds gedaan/ een bijwerking van het medicaat is dat het
aanwenden van de gedachte in zijn denken en het vertrouwen hebben in
de eigen onbetwijfelbare beleving op grond van 'mijn woorden' ons
bevrijden zal van overmatige twijfelzucht of wij het wel goed doen/het
spreukje is natuurlijk bijgebleven: de blommekes houden van de menskes
- haal ze in huis/

______________________________________________________
Er zijn 5 afbeeldingen naar u verzonden.


Quill_pen-003.jpg
Emblem_of_the_Ministry_of_Culture_(Russia)_2012_black&white-001.jpg
9e4a2a3287d8dc90d64a5ef94f52de8999b5483b-002.jpg
Nakkaş_Selim-001.jpg
Apollo103.jpg-1978-andy.jpg

Deze afbeeldingen zijn verzonden met Picasa, van Google.
Probeer het hier uit: http://picasa.google.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten