maandag 26 december 2016

album 4Ur pleasure doleat Skipton

het album 4Ur pleasure - in het album zitten zulke mooie verhalende schilderijtjes dat je er maar even zuinig mee moet omgaan om deze onder vrienden en bekenden te verspreiden |**| atelier Cl7* |+| - in LEEDS-v

Skipton Castle - the walls and towers outer side



Het zal niet zo zijn geweest dat Lady Ann Clifford in de 17e eeuw daadwerkelijk aan mijn persoon heeft gedacht, wél hoorde het volgens haar zo te zijn dat op een goede dag Skipton Castle zijn functie voor the Crown zou hernemen door toedoen van iemand van buiten de familie Clifford en zelfs van buiten Engeland, en zij liet deze voorzegging vanuit een droom onstaan ook zorgvuldig optekenen in een document waar het publiek natuurlijk geen toegang toe heeft.

Wat het de realiteit van de voorzegging betreft staan mij ook wat het mijn rol in dit gebeuren verder moge zijn geworden geen bronnen van buiten mijn eigen beperkte wereld ter beschikking dan de gegevens die ik zelf in het internet kan vinden en de dromen die ik sinds de afgelopen vrijdag in de nacht kreeg waaraan natuurlijk voorafging al mijn belangstelling voor het wel en wee van het landgoed, het Huis, George Clifford, Carl  Linnaeus, Johan Burman en anderen met de Hartenkamp in de historie meegaanden.

Skipton Castle was derhalve bewoond geweest en ik geloof zelfs gebouwd door mensen die de familienaam Clifford hadden. Het is dezelfde naam die wij tegenkomen als de familienaam van oom George, die de opdracht gaf op de plaats van de boerenhoeve van het landgoed de Hartekamp te Heemtede een bijna tot paleis te verheffen elegant jachtkasteel te bouwen zodat George, die eigenlijk bankier was van zijn beroep, zich volledig kon richten op de tuin en het kweken van bijzondere planten.

'Wat ik als welkomstgeschenk voor allen betrokken bij deze herziening van de verdelingen van de Clifford boekhouding  ten gevolge van de verhuizing van George Clifford aan het einde van de 17e eeuw naar Nederland vanuit Londen, nog even heb aangehouden om naar buiten toe vanuit dat binnenzaal gebeuren naar Engeland aan de afspraken die ik toch duidelijk heb gemaakt maar eromheen in rfehstreeks veret scukdin  ggrtre...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten