zaterdag 19 november 2016

een sociaal beeld in socialiserende symboliek: gay voorlichting

Zo dikwijls vragen mensen mij, vooral jonge mensen, hoe het dan toch
met die menselijke sexuele geaardheid van mij is gesteld en hoe ik
dat verbind met het respect dat zij mij willen geven. Ik wil daar
best op antwoorden, maar heb gewacht totdat zich bij toeval een mooi
moment voordeed om twee vliegen in één klap te slaan: leren en leren
begrijpen, en kennis verwerven van hoe het allemaal werkt die blijft
hangen.

Het mooiste vindt hij het tóch en blijft dat doen wanneer mensen uit
zichzelf een antwoord vinden op al die vragen die eruit voortkomen dat
wat zij meestal 'dachten' niet in overeenstemming is met de realiteit
van hetgeen zij 'beleven' als de waarheid. Dat is dan weg en waarheid in
één keer, en wat het betreft het leven, dat heeft iedereen ontvangen
die zich iets afvraagt en daarin verschillen de mensen niet van
elkaar. Het is al alsof het hem op de lippen zweeft om met een
glimlach te zeggen: 'doe het zware werk nu verder zelf maar.'

Haarlem - Huis te Zaanen

Voor de zekerheid dat het geld goed terecht komt voor het doel waartoe het is bestemd die de subsidiërende instelling verlangt is hij
gedwongen voor de controle enkele gegevens betreffende zijn nieuwe lesmethode die te werk gaat via de ontwikkelde instrumenten voor 
beeldinformatie aangereikt door de verstrekkingsbeambte, die zijn plannen kunnen toelichten, bij te voegen. 
(FF aan zinsontleding doen, hein?)

 - over Sexuele Voorlichting - gelieve deze te ontlenen aan het hierboven gegeven beeld en je keuzes te maken aan de hand van de uitleg hieronder voor die verbeelding: 
- ------ Venetië ------ -
- een hoek van de open arcadengalerij van
het Dogenpaleis het bijna op kantwerk lijkende gebouw dat  je vindt terzijde van het San Marcoplein - een uitzicht langs de straatlantaarn over het water van het largo naar het eilandje Giudecca gelegen aan de overzijde van de lagune - achter de skyline van Giudecca rijst hoog op de toren van het klooster van San Michele tegen de nachtelijke hemel - op de marmeren platen van de piazzale vóór de arcaden van het palazzo die als plaveisel daar zijn neergelegd, dus in Venezia geen trottoirtegels,  en verder op de kade zie je de
spiegeling van de arcaden en de lichten in de waterplassen die daar liggen omdat het juist geregend heeft - het wat eenzaam aandoende tafereel is in een voor jou veelzeggende en hopelijk aantrekkelijke monotint uitgevoerd en er zijn geen politieke motieven die de aanleiding vormden om dit beeldverhaal zo voor te schotelen aan het Nederlandse publiek - geen kosten voor jou/

als notitie voor jou: Venezia,
Venetië, of Venice, of ook Venedig, Venise, deze vertalingen zijn alle afgeleiden van het
latijnse werkwoord 'venire' dat vertaald 'naderbij komen' of 'ergens
geraken' betekent in het Nederlands en dezelfde stam heeft als de naam
van de godin, die bij dec Grieken Afrodite wordt genoemd en bij de Romeinen Venus, als godin van de liefde vormt zij soms een onverwachts strenge kracht in ons leven waar maar weinig mensen eraring mee hebben.
Clemens zelf heeft er weet van dat de goden der oudheid niet zomaar aan zich voorbij laten gaan wat velen denken maar dat er op een of andere onverklaarbare manier sprake kan zijn van blijvende elementen van menselijke ervaring in het gebied des levens dat veelal gerekend wordt te behoren tot het droomleven, te roepen datc de goden echt bestaan is een wat riskante aangelegenheid want wanneer je aan een personale identiteit bestaansrecht toekent gaat deze als reactie op zijn erkenning natuurlijk al snel werk van je overnemen dat je eigenlijk beter in eigen beheer had kunnen houden - maar het bestaan van engelen en wat zij doen wordt door de Clem dus weer wél erkend, hoe moet dat nu verder?
in Brussel op een muur -
zeemotieven



advertentie:
- Venz chocolade hagelslag, er is geen betere te vinden in het schap.
- Venz droptoffees - Venz groothandel - Venz vernissen en lakken - enz. enz.

verrijzenis in de hof - 'noli me tangere' -
'vrouw houdt mij niet tegen'


- wie zich opmaakt om naar Venetië te reizen en de stad voor het eggie te bezoeken zal erop moeten rekenen dat niet meer alle goederen- en personenverkeer met gondels gedaan wordt, er is ook de vaporetto die je alsof je op de bus stapt in één keer van het station naar Giudecca of het Lido brengt met enkele reisjes voor niet veel, en verder zie je er hier en daar een motorboot, er zijn ook daar van die motorvaartuigen die minder geliefd zijn met het oog op de beschoeingen van de kanalen en vaarten, veel types  motorschepen zijn in de stad gewoon verboden, de motorbootjes die je er ziet zijn meestal voor particulier vervoer, of om boodschappen mee te doen - echt zwaar verkeer is er in de oude stad van Venetië niet maar men moet bedenken: het is wél een havenstad gebleven, dat Venezia, waarvan de toegang tot de moderne havens even
buiten het centrum te vinden is - je ziet er wel eens een groot schip voor cruises of zelfs een voor goederenvervoer terwijl jij alleen aan gondels zit te denken, containerschepen leggen geloof ik niet aan, gelukkig maar want 'hij' acht Venetië koploper in nieuw te ontwikkelen mogelijkheden van scheepsvervoer te worden - ook zijn er jachthavens - een heel bijzondere wet- en regelgeving bestaat er daar en hier voor de pleziervaart waar Grotius of zoals de geleerde man genoemd wordt in de Nederlanden Hugo de Groot - deze schreef een dik, groot en belangrijk boek over wetten die gelden op zee maar hij voltooide het boek niet - Hugo dus  geen aandacht aan heeft besteed naar het schijnt -  schijn bedriegt - hij heeft de kans ook niet meer gehad nadat hij per boekenkist was ontsnapt uit de hectiek van kasteel Loevesteijn aan de Merwede voor de Spaanse overheerser die de goede man had opgesloten wellicht niet op de eerste plaats omdat hij een dappere verzetsheld was - tegen alle spanjaarden - erreg dus.


In het oude centrum van de stad - vroeger vormde Venetië een zelfstandige republiek...hè? een zogehten stadstaat...lijkt het of het water ook een conserverende werking heeft of had, voor de
klachten over rot- en paalkankers was het dalen van het zeeniveau verantwoordelijk maar in Venetië leeft sterk de hoop dat het zeeniveau binnenkort zal stijgen - cff.: santa Maria della Salute is een kerkgebouw aan één van de kanalen naast een brug gebouwd in een uitbundige barokstijl van wit marmer met veel versieringen en krullen en pilaren - je hebt in de stad nog steeds de operagebouwen en de theaterzalen van vroeger eeuwen en alle kerken zijn er goed onderhouden en in gebruik, nu ja alle.... 
- het is alsof er in de loop der eeuwen niets is gebeurd dat erg opzienbarend is, maar achter de ramen van de palazzi en palazzini ziet men wel eens wapperen een
gordijn alsof de laatste Venetiaan, die zich herinnerde net op tijd dat jij ook nog een keer aan zou komen, even naar je kijkt.

titel: 'notitie' -
maker: clembur

Voor tante Peggy's Palazzino hoef je tegenwoordig niet meer langdurig
in de rij te staan, want daar zorgt de staf van het Guggenheim Museum
in Bilbao wel voor dat dat niet nodig is - fotograferen is niet toegestaan in het museum - ter compensatie is op de museumsite van de locatie Venice mooi weergegeven
beeldmateriaal beschikbaar gesteld waar je echt eens even voor moet gaan zitten..
Vriendschap met een vorstinne levert je altijd wel iets van waarde op, tenslotte...eh...



Een eenvoudig hotelletje ontvangt je net zo vriendelijk als een groot en
duur internationaal hotel, en om lekker te eten valt gefrituurd zeebanket niet te
versmaden.
Val maar niet in het water van de canale en blijf niet té lang hangen
in de stad want dat valt op. Het Canal Grande doe je het mooiste met
de vaporetto, want het snelste, maar voor de intieme sfeer met je verloofde, vrouw, man,
vriendin, vriend of zakelijke relatie ga je met een gondola, die je werkelijk overal kunt aanroepen.
Een bezoek aan de basilica di San Marco kan dingen ingewikkelder maken
dan ze al zijn. Feest is er elke dag op het plein vóór de basilica,
hoe of wat daar kom je toch niet achter.

lied: 'k stond erbij en ik keek er naar'

Eugène delaCroix - arabs fighting in the desert - 1832

___________________________________________________________
met dank aan mijn Facebook vriendin voor het beschikbaar stellen in de openbaarheid van haar album over de stad Venetië waaraan het beeld ten behoeve van de sexuele voorlichting bovenaan de post oorspronkelijk is ontleend zonder poespas over copyrights -
- lenen doe je zo wie zo in het internet - kopen en verkopen blijft een kunst om je mee staande te houden - onder vrienden laat je geld geen rol spelen, aldus Mark, de baas van FB - bokbier zal in Venetië niet behoren tot het courante assortiment aan licht-alcoholische dranken - la birra is er altijd - zowel Albrecht Dürer als Constantijn Huygens
gingen voor hun opleiding naar Venetië in hun tijd/ toen was er ook al een vorm van
'die Biennale von Venedig'/ de Biennale van Venetië is een tweejaarlijks te houden filmfestijn en inmiddels een begrip voor de internationale wereld van de filmproductie 
- erg romantisch deze keer - 

'faam snelt meestal haar slachtoffer vooruit', aldus ds. Bach te Amsterdam.
Bob Hope verlangde wel eens naar een ijsje op het terras buiten voor zijn woning.
_________________________________________________
Er is 1 afbeelding naar u verzonden. 
- af te leiden valt voor de Studio 3 staf - new program: 'the codex codes'
_________________________________________________


11269236_514061642078210_839765695920692412_n-005.jpg (code v/d foto)

Deze afbeeldingen zijn geëditeerd en verzonden met de app Picasa, van Google.
Probeer het hier uit: http://picasa.google.com/ clembur's e-excellent marlboro blend atelier setting
**************************************************
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
portretfoto van
yordi hulleman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten